Diagnostika stavu znalostí

Sobota, 03. október 2009 12:36
Vytlačiť

Termín realizácie:
1. 9. 2008 - 31. 8. 2011

Projekt realizujú:
RNDr. Peter Polák, Mgr. Hana Kalamenová

Úplný názov projektu:
Diagnostika stavu znalostí a zručností žiakov v česko–slovenskej prihraničnej oblasti so zameraním na ich rozvoj

Ciele projektu:
Testovanie vedomostí žiakov v predmetoch: matematika, materinský jazyk, cudzí jazyk (angličtina a nemčina) a v prírodovednom základe u českých a slovenských žiakov. Je zameraný na určenie problémov v osvojovaní základných vedomostí a rozvoji základných zručností, na návrh zmien vo vyučovacom procese a na následné uskutočňovanie školení pre učiteľov a tvorbu elektronických kurzov pre učiteľov. Získané výsledky žiakov budú predstavené a porovnávané v rámci konferencií. Výsledky testov žiakov budú v prípade záujmu sprístupnené rodičom.
Hlavným cieľom je intervencia vo vzdelávaní, ktorá sa zameriava na hľadanie príčin vedomostného deficitu žiakov. Je dôležité vytvárať nové prístupy k rozvoju základných vedomostí a zručností žiakov a študentov. Zároveň je cieľom projektu zvyšovanie úrovne kvality vzdelávacieho potenciálu učiteľov, nadviazanie kontaktov a úzkej spolupráce medzi školami a tiež vybudovanie systému, ktorý škole umožní hodnotiť a porovnávať výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu s inými školami a hlavne využívanie výsledkov na vlastné účely – zisťovanie možností, ale aj slabín vo vyučovaní.  

Implementácia projektu:

Organizátorom projektu je MEC, o. p. s. – Metodicko-evaluačné centrum pri Ostravskej univerzite v Ostrave, ktoré vykonáva tvorbu a technické spracovanie testov, tvorbu a priebeh kurzov pre správcov sietí a učiteľov.

V projekte pracuje 30 škôl v Českej republike a 30 škôl na Slovensku. Testovanie bude zahŕňať skúšobné testovanie, ďalej „ostré“ vstupné testovanie a výstupné testovanie – po 2 rokoch.

Podrobné informácie o projekte a jeho priebehu sú dostupné tu.